Magazine
Contact
Home
Artexis lanceert nieuw cateringconcept
Artexis, exploitant van Flanders Expo, Antwerp Expo, Namur Expo en straks ook de Nekkerhallen in Mechelen, lanceert een nieuw cateringconcept met vaste en mobiele cateringpunten, dat de komende maanden stap voor stap in alle locaties geïmplementeerd zal worden en alvast in Gent volledig operationeel is.
 

De één wil een snelle hap die lopend verorberd kan worden, een ander wil graag een vleug couleur locale in zijn bord en nog iemand anders wil dat allerhande gezonde, verse én lekkere hapjes op de stand geleverd worden. Catering in een beursgebouw is om meer dan één reden anders dan catering-zonder-meer: je opereert in een gebouw waar het de ene dag razend druk is en een andere dag geen levende ziel te bespeuren valt. Je moet én exposanten én bezoekers én standbouwteams kunnen bedienen én je moet dat ’s ochtends, ’s middags én ’s avonds kunnen.

Die complexe omstandigheden zijn er mee de oorzaak van dat beurscatering doorgaans pokkenduur is. Een broodje (met een dun plakje) gerookte zalm voor 12 euro neigt naar oplichterij, maar veel exposanten en beursbezoekers accepteren het tegen heug en meug.

"Artexis is er zich van bewust dat catering een belangrijke rol speelt in de beleving voor zowel de bezoekers als voor iemand die de stand bemant", zegt CEO Dirk Van Roy van Artexis-easyFairs Belgium.  "Je kan vanalles verzinnen, maar als de catering niet deugt en de wifi functioneert niet, heb je het bij de bezoeker anno nu eigenlijk al verknald. Omdat het zo’n essentieel element is, hebben we sinds januari 2014 het hele cateringtraject in eigen handen genomen. Het nieuwe bedrijf achter de catering, Artexis Food & Beverage nv, moet een goede kwaliteit tegen de beste prijs garanderen en moet in fase zijn met onze sterke focus op duurzaamheid.  Dat betekent onder meer dat er zoveel mogelijk met lokale leveranciers wordt gewerkt, dat er aandacht is voor seizoenseigen en streekeigen producten en dat de ecologische voetafdruk van de cateringactiviteiten zo klein mogelijk is."

Opbouwsoep

Om het cateringaanbod te organiseren, werden drie nieuwe merken gelanceerd: Brasserie Marie voor typisch Belgische gerechten, Trattoria di Luigi Bertagni voor een assortiment pastagerechten en pizza’s, Fast & Fresh voor dagvers belegde broodjes en maaltijdsalades. De Brasserie en de Trattoria kregen onderdak in het zelfbedieningsrestaurant op de eerste verdieping van hal 1, de Fast & Fresh format heeft een vaste outlet tussen de centrale hal 1 en hal 3, maar bestaat ook in een mobiele versie die op eender welke plaats kan opgebouwd worden.

Dirk Van Roy: “We willen alle doelgroepen bedienen en dat betekent dus dat er ook tijdens de opbouw- en afbouwdagen een Fast & Fresh operationeel moet zijn. Met een basisassortiment broodjes voor een scherpe prijs. En met verse soep! De prijzen kunnen we scherp houden omdat in alle verkooppunten het ‘pick, scan & pay’-systeem wordt toegepast: de gebruiker kiest zelf, scant zelf zijn artikelen in en betaalt met zijn kaart. Geen cash en geen caissières, - dat scheelt al snel een slok op een borrel.”

Voor exposanten die catering op de stand wensen, werd een online aanbod gecreëerd, waarbij bestelling die de dag voordien geplaatst werden, de volgende ochtend afgehaald kunnen worden in een centraal distributiepunt of via een butlerdienst op de stand worden geleverd.


 

Nieuwe catering partner

Voor de uitbating van alle cateringpunten koos Artexis voor Groep Van Eyck, een familiebedrijf met een jarenlange ervaring in de catering business.

Jan Van Eyck: “Ik was al van bij het begin enthousiast over deze ambitieuze en innovatieve strategie van Artexis. Ik ben blij dat wij met onze expertise in  Food & Beverage kunnen bijdragen aan de missie van Artexis, het nastreven van een maximale beleving voor de klant. Er is aan de ontwikkeling van het concept zeer veel overleg en studie voorafgegaan, het concept heeft tijdens enkele beurzen met succes proefgedraaid en de reacties waren uiterst bemoedigend.”

Overigens betekent de alliantie met Groep Van Eyck niet dat deze laatste op Flanders Expo de volledige exclusiviteit krijgt. Organisatoren en evenementen kunnen uit een lijst met 15 bedrijven die cateraar kiezen die het nauwst aansluit bij de wensen en verwachtingen van het doelpubliek.


 
 

2014-10-23
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 
Brood-en banketbakkerij beurs Europain die van 3 tot en met 6 februari plaatsvond in Parijs, heeft ruim 52.000 bezoekers getrokken. Een derde daarvan kwam uit het buitenland. Nieuw dit jaar was het Europain Forum, een denktank voor de branche voor de jaren 2020.
 
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV