Magazine
Contact
Home
Return on Investment staat bovenaan de marketingagenda. N200 introduceert een systeem waarmee zowel exposanten als de beursorganisator inzicht krijgen in de effectiviteit van een beursdeelname. Live. Zodat iedereen nog tijdens de beurs kan bijsturen.
  Verder
In het artikel "Beursfilm? Win-winsituatie voor organisator en exposant" in Expovisie Magazine 610 kwamen drie specialisten op het gebied van beursfilms aan het woord. HIer in het kort nogmaals de interviews, ditmaal inclusief de links naar de bedrijven en naar de beursfilms die door hen gemaakt zijn. Verder
U kent ze wel, die standdisplays die de bezoeker álles vertellen wat er over de firma en haar producten te vertellen valt. Het zijn de displays die je achteloos voorbijloopt en waarvan je je later niet meer kunt herinneren bij welke exposant ze hoorden. Met deze vuistregels vermijdt u dat de volgende display roemloos ten onder gaat. Verder
Organiseert u zelf een beurs of expo-evenement, dan is de keuze voor de accommodatie een belangrijk punt. De eerste stap is te kiezen voor een bepaalde categorie accommodatie. Laten we zeggen een A-, B-, of C-locatie.

Verder
Wat uw doelstellingen ook zijn: het is aan de standbemanners om de boodschap pakkend over te brengen. Helaas is een vlotte babbel en de gave om op wildvreemde mensen af te stappen niet voor iedereen weggelegd. Twijfelt u aan deze talenten bij uw eigen personeel? Denk dan eens na over het inzetten van een act of acteur.
Verder
Het handigst is om een budgetplan van het beursproject te maken met alle inkomsten en uitgaven erin. De inkomsten zijn dan uiteraard het budget dat voor de beursdeelname is gereserveerd. Aan de andere kant staan uitgaven. Dit overzicht kan dan mooi als uitgangspunt dienen voor de volgende beursdeelnames.
Verder
Een succesvolle beursdeelname begint met het bepalen van de doelstelling. Zet de doelstelling(en) voor de volgende beursdeelname op schrift en werk van daaruit alle andere aspecten uit. De volgende opsomming is om aan te tonen dat dit goed mogelijk is.

Verder
Laat een kind een auto tekenen en het tekent een oude Lada. Laat een exposant een stand tekenen en hij tekent een tafel (om de krant op te leggen), een stoel (om lekker op te zitten) en een balie (om aan te hangen). Een tip: probeer het eens andersom en teken dit duivelse trio als laatste in.

Verder
Zélf uitnodigen. Dat is één van de belangrijkste onderdelen van een beursdeelname. Bij een succesvolle beurs komt zeventig procent van de bezoekers op uitnodiging of aangeven van de exposanten. Dit heeft een onderzoek van VNU Exhibitions Europe uitgewezen. Zorg dus voor een gedegen uitnodigingsbeleid.
Verder
Hoeveel standoppervlakte heb ik nodig? Het is een vraag waar meer dan één exposant zich de tanden op stuk bijt, terwijl het antwoord eigenlijk niet veel meer dan een doorgedreven rekensommetje is. De vraag is alleen: hoe rekenen we?

Verder
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV